Logo alphensnieuwsblad.nl


Foto: Morvenna Goudkade

Francis is Maggie Blue

ALPHEN - Vorige week opende de eerste horecazaak in het gerenoveerde Nutsgebouw haar deuren. Maggie Blue Bar+Kitchen kende een vliegende start, veel Alphenaren kwamen een kijkje nemen. Met de openstelling van het Nutsgebouw is weer een belangrijke stap gezet bij de grote opknapbeurt van het Thorbeckeplein en omgeving. Eigenaresse Francis Vermeer is zeer tevreden. "We hebben een heel goede respons gehad. Het zat op de eerste dag al helemaal vol, binnen en buiten. En het is steeds druk gebleven." 

Eigenaresse Francis Vermeer (31) bedacht zelf de formule van Maggie Blue, nadat ze eerder geïnspireerd was geraakt door horeca-concepten in Canada. "Ik ben voor mijn studie in Toronto geweest en zag daar veel leuke onverwachte combinaties. Ik heb toen een horeca-concept ontwikkeld voor een lunchroom met allerlei verschillende huiskamers. Dat was eigenlijk de basis voor Maggie Blue."

Francis is de dochter van John Vermeer. Hij kocht het Nutsgebouw in het kader van stadsontwikkeling en beoordeelde de ingediende horecaplannen. "Toen mijn vader vertelde dat hij het Nutsgebouw had gekocht voor horecadoeleinden, heb ik mijn plan verder uitgewerkt. Het bleef niet bij een lunchroom. Ik wilde meer. Ik miste in Alphen een all-day concept, borrelsfeer met DJ, dat soort dingen." Het is haar eerste onderneming. En het plan moest wel goedgekeurd worden door haar vader. "Ja, en iedereen die mijn vader een beetje kent, weet dat dat hij een minutieus onderzoek heeft gedaan naar de concepten. Die zijn zeer uitgebreid doorgelicht."

Haar zaak is hip en nieuw, maar moet vooral ook gezellig zijn, vindt de onderneemster. "Ik wil een breed publiek aanspreken. Het team moet vriendelijk zijn en gastvrij, mensen moeten zich welkom voelen. Dat vind ik heel belangrijk." Francis bedacht een beeld bij Maggie Blue: mooi, intelligent, eigenwijs en een tikje ondeugend.

1 reactie
Meer berichten